Inschrijven voor de KNLTB competitie?  Nieuwe maar ook bestaande ploegen dienen zich opnieuw in te schrijven. Alle info is beschikbaar op www.knltb.nl
Interesse? Mail naar toernooi@tennisclubhandel.nl ovv 'voorjaarscompetitie'

De geplande data zijn terug te vinden in de agenda

Klik hier voor een overzicht van de geplande data

Er vindt een voorjaars en een najaarscompetitie plaats. De voorjaarscompetitie loopt van begin april tot begin juni en bestaat uit 5 speelronden. De najaarscompetitie loopt van half september tot en met oktober en bestaat ook uit 5 speelronden.

Er kan gekozen worden uit speeldagen op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Er zijn Dames, heren en mixed teams in verschillende sterkten.

Voor de verschillende vormen competitie kijk op de site van de KNLTB en Centrecourt.nl.

Stuur een mail met je teamopgave en speeldagvoorkeur en/of verdere informatie naar toernooi@tennisclubhandel.nl
Bij meer dan 4 teamopgaves op 1 speeldag moet er worden geloot welke teams op deze dag kunnen deelnemen.
Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen nieuwe teams en bestaande teams. Elk team heeft gelijke kansen!!

Het is de bedoeling dat men zich met een team opgeeft. Dat kan een heren, dames of mix team zijn. Een team bestaat uit minimaal 4 personen maar het is verstandig om wat reserve spelers te hebben om te kunnen invallen. Men kan kiezen om als team alleen dubbels te spelen of de combinatie dubbel en enkel partijen. Op bijna alle dagen kan er competitie worden gespeeld maar dat is afhankelijk met wat voor team je inschrijft en ook de leeftijd heeft invloed (bv 35+ competitie). Dit is een serieuze competitie met officiële wedstrijden en tellen mee voor je ranking. Heeft men eenmaal gekozen voor een bepaalde dag en soort competitie dan worden alle 5 speelronden op dezelfde speeldag gespeeld. Men speelt om en om thuis en uit. Deelname aan deze competitie is niet geheel kosteloos. Als team betaal je bv inschrijfgeld aan de KNLTB en de kosten voor tennisballen.

Vind je het nog te spannend of is het competitie element niet helemaal je ding, denk dan aan de nieuwe KNLTB competitie vorm de 8 & 9 competitie. Deze wordt bij onze club op de donderdagavond gespeeld.

Voordelen 8&9 Tennis:

• Alleen voor speelsterkte 8 en 9 (17+) . Je speelt dus lekker op je eigen niveau. Gezelligheid staat voorop. Resultaten tellen niet mee voor de speelsterkte;

• Je speelt per team twee dubbelpartijen. Alle combinaties zijn mogelijk (DD, HD of GD) want 8&9 Tennis is Dubbel Zo Leuk!

• Het is gemakkelijk een team te vormen omdat er maar drie mensen nodig zijn;

• Je speelt de wedstrijden volgens het compact principe. Hierdoor speel je kortere wedstrijden waardoor deze competitie in ieders agenda past. In deze vorm wordt het Beslissend Punt Systeem (BPS) toegepast bij de 40-40 stand en een beslissende wedstrijdtiebreak (tot en met 10 punten, 2 punten verschil) in plaats van een volledige derde set

Dus heb je zin om met een team mee te doen of heb je nog vragen laat het ons dan weten via toernooi@tennisclubhandel.nl

KNLTB competitie junioren

Op dit moment is er geen junioren team dat actief deelneemt aan de KNLTB competitie.

Het is voor junioren (tot 17 jaar) mogelijk om deel te nemen aan de competitie van de KNLTB. Het is heel erg leuk voor onze junioren om eens verder te kijken dan de Handelse tennisbanen. Zo wordt het spel nog leuker en krijg je een goede binding met de club en je teamgenootjes.

Algemeen / Indeling
De Nederlandse tennisbond (KNLTB) heeft o.a. TennisKids als tennisprogramma voor kinderen tot en met 12 jaar. Op een uitdagende manier leren kinderen de sport te spelen. Plezier en samenspel; daar draait het om bij TennisKids.

Uiteraard wordt er ook gedacht aan de kinderen van 13 jaar en ouder. Deze leeftijdscategorie valt echter niet meer onder TennisKids. Hiervoor is een andere type competitie opgezet.

Vier kleuren brengen de indeling (vooruitgang) bij TennisKids (t/m 12 jaar) in kaart: Rood, Oranje, Groen en Geel. Elke kleur heeft eigen regels, baangrootte en type ballen. Hier klikken voor meer info hierover.

Informatie gele competitie.

Om deel te mogen nemen aan de competitie moeten alle leden van het team lid zijn van de KNLTB en een pasje hebben van deze bond. Mocht dit nog niet het geval zijn dan gaan we daarvoor zorgen.

Het is leuk als de Handelse junioren gaan deelnemen aan de competitie van de KNLTB. Het is geen verplichting, maar het maakt de (tennis)sport nog leuker! Voor de categorieën oranje, groen en geel moeten teams gevormd worden. Voor categorie rood hoeft geen team te worden gevormd. Aangezien het vooral ook gezellig moet zijn, denken wij dat het goed is dat de kinderen (met hulp van de ouders en de juniorencommissie) zoveel mogelijk zelf teams gaan vormen. Als een team is geformeerd, zal opgave verlopen via onze tennisclub. Vervolgens zal door de vereniging voor elk team als het ware een informatiemap worden gemaakt. Ouders worden tevens gevraagd om mee te helpen bij het vervoer van en naar wedstrijden en begeleiding tijdens wedstrijden. Bij deelname aan de competitie zijn kosten verbonden. Deze kosten worden voor wat betreft de competitie gedragen door de club.

Als er vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan contact op met de Juniorencommissie