KNLTB

Competitie junioren

Op dit moment is er geen team dat actief deelneemt aan de KNLTB competitie.

Het is voor junioren (tot 17 jaar) mogelijk om deel te nemen aan de competitie van de KNLTB. Het is heel erg leuk voor onze junioren om eens verder te kijken dan de Handelse tennisbanen. Zo wordt het spel nog leuker en krijg je een goede binding met de club en je teamgenootjes.

Algemeen / Indeling
De Nederlandse tennisbond (KNLTB) heeft o.a. TennisKids als tennisprogramma voor kinderen tot en met 12 jaar. Op een uitdagende manier leren kinderen de sport te spelen. Plezier en samenspel; daar draait het om bij TennisKids.

Uiteraard wordt er ook gedacht aan de kinderen van 13 jaar en ouder. Deze leeftijdscategorie valt echter niet meer onder TennisKids. Hiervoor is een andere type competitie opgezet.

Vier kleuren brengen de indeling (vooruitgang) bij TennisKids (t/m 12 jaar) in kaart: RoodOranjeGroen en Geel. Elke kleur heeft eigen regels, baangrootte en type ballen. Hier klikken voor meer info hierover.

Informatie gele competitie.

Om deel te mogen nemen aan de competitie moeten alle leden van het team lid zijn van de KNLTB en een pasje hebben van deze bond. Mocht dit nog niet het geval zijn dan gaan we daarvoor zorgen.

Het is leuk als de Handelse junioren gaan deelnemen aan de competitie van de KNLTB. Het is geen verplichting, maar het maakt de (tennis)sport nog leuker! Voor de categorieën oranje, groen en geel moeten teams gevormd worden. Voor categorie rood hoeft geen team te worden gevormd. Aangezien het vooral ook gezellig moet zijn, denken wij dat het goed is dat de kinderen (met hulp van de ouders en de juniorencommissie) zoveel mogelijk zelf teams gaan vormen. Als een team is geformeerd, zal opgave verlopen via onze tennisclub. Vervolgens zal door de vereniging voor elk team als het ware een informatiemap worden gemaakt. Ouders worden tevens gevraagd om mee te helpen bij het vervoer van en naar wedstrijden en begeleiding tijdens wedstrijden. Bij deelname aan de competitie zijn kosten verbonden. Deze kosten worden voor wat betreft de competitie gedragen door de club.

Als er vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan contact op met de Juniorencommissie